czwartek, 20 września 2012

Stosik

Dziś taki zapychacz trochę czyli stosik! Zawsze lubiłam podpatrywać cudze, teraz zaprezentuję swój własny - a raczej stos biblioteczny. Książki te zamierzam (a raczej muszę) przeczytać w ciągu tego i kolejnego miesiąca. Brakuje tu "Tajemnicy Noelle", którą mama zabrała na wakacje i pożyczonej siostrze "Weź moją duszę".

Oto książki zebrane z trzech różnych bibliotek. Trochę przeraża mnie ta mania gromadzenia, bo wiem, że przecież czegoś na pewno nie uda mi się przeczytać. Przepraszam za słabą jakoś zdjęcia.


Od góry:

J. Cervenak "Władca wilków" - pierwszy tom opowieści o zemście potomka bogów, wojownika Rogana, wspieranego przez wilka z zaświatów, Gorywałda. Wzięta trochę z łapanki, ale może okazać się interesującą powieścią

C.Willis "Nie licząc psa" - jednocześnie powieść sensacyjna, fantastyka naukowa i szekspirowska komedia, dowcipna i pomysłowa historia o pomyłkach, nieporozumieniach i chaotycznym świecie, gdzie najkrótszą drogą pomiędzy dwoma punktami nigdy nie jest linia prosta, a tajemnica wszechświata naprawdę zawiera się "w szczegółach". O autorce pisała Młoda pisarka tutaj

P. Lemaitre "Zakładnik" - bezrobotny od czterech lat Alain postanawia wziąć udział w pozorowanym ataku terrorystów i zrobi wszystko by ponownie zacząć pracować. Już przeczytana, jutro recenzja.

J. Nesbo "Upiory" - najnowsza z cyklu o Harrym Hole, dziś zacznę, więc wkrótce także recenzja.

M. A Smith "Inkwizytor" - do lektury zachęcała kiedyś Agnieszka z blogu krimifantamania wkrótce zamierzam przekonać się na własnej skórze czy jest dobra

H. Nesser "Nieszczelna sieć" - cyklowi o Barbarottin dałam spokój przy tomie 3, ale teraz zobaczę czy nowa/stara seria będzie podobała mi się bardziej.

L. Beukes "Zoo City" - kolejna książka przygarnięta raczej przez przypadek. Powieść urban fantasy, z elementami thrillera sf i magii, ballada na cześć fantastycznego Johannesburga. Przeczytałam już parę stron i zapowiada się nieźle.

Gemma Malley "W sieci" - druga, po "Deklaracji" książka Malley przenosi nas do świata, gdzie ludzie żyją wiecznie.

Z. Miłoszewski "Uwikłanie" - bardzo dobry (podobno) polski kryminał, na jego podstawie powstał również film.

A. Sapkowski "Miecz przeznaczenia" - drugi tom opowiadań wiedźmińskich, czytany po raz drugi. Uwielbiam!

K. Thompson Walker "Wiek cudów" - powieść młodzieżowa, kula ziemska stopniowo przestaje się obracać wokół własnej osi, doba wydłuża się, jak wygląda wtedy życie na Ziemi z perspektywy nastolatki.

J. Baggot "Nowa Ziemia" - Pierwszy tom trylogii Świat po Wybuchu. Świat po wielkich eksplozjach. Tematyka podobna do "Wieku cudów". Będzie okazja do porównań.

I na koniec perełka:

E. Cherezińska "Korona śniegu i krwi" - Zbetleryzowane losy polskich Piastów - polska "Gra o tron" i zachwyty wśród bloggerów. Mam nadzieję, że mi też będzie się podobać.

8 komentarzy:

  1. Jest tu parę cacek, oj jest! Polecam bardzo "Nie licząc psa" i "Upiory", "Ikwizytora" chwaliłam, ale to już wiesz (ciekawe, jak Ci się spodoba), Sapek - wiadoma rzecz, "Uwikłanie" spodobało mi się mniej niż "Ziarno prawdy" ale w sumie niezłe...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest tylko od czego zacząć? :) chyba od tych którym upływa termin :P "Inkwizytora" jestem bardzo ciekawa, pewnie zacznę po "Upiorach".

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zawsze przytacham sobie trzy siaty książek, a potem przedłużam terminy póki się da i niestety zdarza mi się odnieść nieczytane... Ale nie mogę przejść obojętnie czasami.
    Swoją drogą, zazdroszczę biblioteki: taki wybór!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo :) a ile jeszcze swoich nieprzeczytanych stoi na półce...Na moją bibliotekę nie mogę się skarżyć absolutnie - dużo nowości, wszystko można załatwić przez internet czasem korzystam też z dobrze zaopatrzonej warszawskiej.

      Usuń
  4. Stosik? To nie jest stosik. To jest stosisko! Ogromne i cudowne! :) Czekam na recenzje tych nieprzeczytanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że stosisko ;) a jeszcze brakuje tu trzech książek. Mam nadzieję, że w październiku pojawią się wszystkie!

      Usuń
  5. Cóż za stos! Ja z moim wolnym czytaniem chyba bym nie podołała, ale z chęcią podkradłabym Ci chociażby "Koronę śniegu i krwi" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) niestety ostatnio wolniej czytam, więc pewnie nie uda się przeczytać wszystkiego, mam nadzieję, że chociaż większość

      Usuń