sobota, 8 września 2012

Czytadła

Dziś miała być recenzja "Kamiennego żagla" Ake Edwardsona, ale zostałam zaproszona do ciekawej zabawy przez Miqę z blogu http://miqaisonfire.wordpress.com/ Początkowo lista zawierała 16 pozycji, ale skoro ma być dziesięć to jest 10 :) Oto lista Czytadeł na Lato:

 "Smażone zielone pomidory" Fanny Flagg. Jedna z moich ulubionych książek. Ciepła i wzruszająca opowieść o mieszkańcach amerykańskiego Południa. Świetny poprawiacz humoru.


"Sekretne życie pszczół" Sue Monk Kidd. Kolejna książka o amerykańskim Południu - tym razem lata 60 XX wieku, biała dziewczynka  i cztery czarnoskóre kobiety mieszkające razem. O kobietach, ale nie tylko dla kobiet.

"Przepiórki w płatkach róży" Laura Esquivel. Saga rodzinna meksykańskiej autorki. Historia niełatwej miłości. Magiczna, smaczna, inspirująca.


"Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek" ,


"Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya" Rebecca Wells. Cudowna historia o wspaniałych kobietach. Dramatopisarka Sidda Walker udziela wywiadu, w którym niekorzystnie wypowiada się o swojej ekscentrycznej matce Vivi. Rodzi to konflikt, któremu zapobiec próbują przyjaciółki matki. Dzięki nim poznajemy sekrety stowarzyszenia Ya-Ya. Wzruszająca i zabawna zarazem.


"Dom w Riverton" i inne książki Kate Morton. Tajemnica sprzed lat, stare angielskie domostwo i mroczna atmosfera. Czego więcej chcieć od dobrego czytadła?



"Dom duchów" Isabel Allende. Książki pani Allende trochę wstyd nazwać "czytadłem", w końcu to już klasyka literatury latynoamerykańskiej. Wspaniała saga rodzinna na tle wydarzeń historycznych Chile. Jedna z najlepszych książek jakie czytałam.


"Sherlock Holmes" Arthur Conan Doyle. Absolutny "must read" dla każdego :) Absolutnie kultowa pozycja.


"Wyspa tajemnic"/"Wyspa skazańców" Denis Lehane. Lista czytedeł nie może obyć się bez książki sensacyjnej. A ta zapewnia wszystko: świetną fabułę, mroczną atmosferę i zaskakujące zakończenie.



 
"Wielka gra" Stephen King.  Stu chłopców wyrusza w morderczy marsz - meta będzie tam, gdzie padnie przedostatni z nich. Przerażająca w swej prostocie.Wciąga bez reszty.

Ciężko było wybrać tylko 10 książek, ale podołałam!





 

7 komentarzy:

  1. Już drugi raz widzę "Smażone zielone pomidory" w tej liście, więc koniecznie muszę je przeczytać. Jakie były te pozostałe 6 pozycji? :D Jestem bardzo ciekawa jakie książki musiałaś wykluczyć. Cieszę się, że wzięłaś udział w tej zabawie i skorzystałaś z mojego zaproszenia, teraz czekam na recenzję Ake ;) Mam dwie jego książki przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Opowieść podręcznej" M.Atwood (chociaż to raczej przeciwieństwo czytadła), "Mariola, moje krople...", "Stulatek, który wyskoczył przez okno i uciekł", cykl o Flawii da Luce Alana Bradleya, "Dom Kalifa. Rok w Cassablance" i "Jeden dzień". Niestety ostatnia powieść Edwardsona bardzo mnie rozczarowała - jak to dej pory najgorsza.

      Usuń
    2. Już wiele osób próbowało mnie przekonać do lektury "Smażonych zielonych pomidorów" i chyba też muszą ją w końcu przeczytać. Zwłaszcza, że ciągle natykam się na nią w bibliotece :)

      Usuń
    3. "Smażone zielone pomidory" - niepowtarzalna książka, film zresztą też.

      Usuń
  2. Ciekawa jest ta zabawa :)

    "Dom w Riverton" - o tak, tak, tak! Gdyby nie to, że nie mogę tej książki upolować w żadnej księgarni, już dawno bym ją przeczytała. Chyba będę musiała zajrzeć na allegro. Lubię styl i klimat książek Kate Morton. Chętnie zajrzałabym też do "Domu duchów".

    "Wielki marsz" czeka na mnie na półce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jenah zapraszam do dołączenia się! "Dom w Riverton" czytałam z biblioteki - nie miałam pojęcia, że nie można jej kupić. Jesli lubisz realizm magiczny to "Dom duchów" jest dla Ciebie. Do "Wielkiego marszu" zachęcam :)

      Usuń
    2. Chciałam skompletować wszystkie książki Morton, żeby mieć je tylko dla siebie :) I żebym mogła później w każdej chwili po nie sięgnąć. A tu takie rozczarowanie... Ale nie poddam się :)

      Pomyślę nad dołączeniem się do zabawy :)

      Usuń