piątek, 29 marca 2013

"Wzgórze Dzikich Kwiatów" Kimberley Freeman

Zebrało mi się kilka książek do zrecenzowania. Pogoda nie sprzyja ostatnio niczemu. Najchętniej tylko bym spała, a tu coś o przeczytanych książkach trzeba napisać :) Dziś coś czemu nie umiem się oprzeć - czyli historia z rodzinną tajemnicą w tle...

Od konwenansów społecznych Glasgow w czasach Wielkiego Kryzysu do zielonych pastwisk na tasmańskiej owczej farmie. Niezwykła historia tajemnic rodzinnych, zakazanej miłości i dwóch kobiet, które muszą zacząć wszystko od nowa…

Beattie: Glasgow 1929
Beattie Blaxland ma talent i wielkie ambicje. Pragnie zostać projektantką mody. Nie przypuszcza, że tuż przed dziewiętnastymi urodzinami zajdzie w ciążę z żonatym mężczyzną. Z bardzo nieodpowiednim mężczyzną, który niedługo potem zostawi ją z małą córeczką. Aby odbić się od dna i zdobyć majątek, Beattie jest gotowa na wiele. Nawet na utratę dobrego imienia i opinii uczciwej kobiety…

Emma: Londyn 2009
Emma Blaxland–Hunter jest primabaleriną w Balecie Królewskim. Ma świat u swoich stóp, gdy nagle zdarza się wypadek i traci wszystko, o czym marzyła. Załamana dziewczyna niespodziewanie otrzymuje niezwykły spadek po babce — posiadłość w dalekiej Tasmanii zwaną Wzgórzem Dzikich Kwiatów. A jest to miejsce, gdzie każdy najpierw uczy się żyć samotnie, potem zaś odkrywa, czego tak naprawdę pragnie.


"Wzgórze Dzikich Kwiatów" to udana powieść obyczajowo-historyczna, którą szybko przeczytałam i będę miło wspominać. Nie jest to nic bardzo ambitnego, ale książkę czyta się dobrze. Kimberley Freeman nie oferuje nam czegoś odkrywczego i wiele osób może powiedzieć, że to już było, ale sympatyczne, dobrze zarysowane postacie, ciekawa fabuła i egzotyczna Tasmania okazały się przyjemną mieszanką. Z zapartym tchem śledziłam zmagania z przeciwnościami losu Beattie, kibicowałam również Emmie w powrocie do zdrowia i zrozumieniu, co w życiu na prawdę ważne.

Książkę pani Freeman polecam każdemu miłośnikowi sag rodzinnych. Znajdziecie tam rodzinną tajemnicę, nieszczęśliwą miłość, interesujące tło historyczne i pięknie opisaną Tasmanię.

Książka przeczytana w ramach wyzwania Trójka e-pik.

Ps. Wybaczcie tak krótką recenzję, ale nie jestem w stanie napisać czegoś bardziej sensownego. Obiecuję poprawę :) 

Pogodnych Świąt Wielkanocnych! Życzę Nam wszystkim lepszej pogody i dużo energii!

19 komentarzy:

  1. Recenzja krótka, ale wszystko co ważne w sobie zawiera :) Też kilka razy do roku lubię sięgnąć po jakąś książkę tego typu - ostatnio zrobiłem sobie ich mały zapas, he he :-D
    O tak, dobra pogoda przede wszystkim, tego życzę nam wszystkim i ja - Wesołych Świąt Wielkanocnych! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam w zapasie 2 - "Dziedzictwo" i "Dom orchidei" :) Dziękuję i nawzajem!

      Usuń
  2. Spokojnych, radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ważne, że w ogóle coś napisałaś, bo inaczej nie usłyszałabym o tej książce, a miłośniczką sag rodzinnych zdecydowanie jestem:) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba niedługo takie notki zdominują bloga, ale cieszę się, że w ogóle jakieś się pojawiają. Dziękuję i wzajemnie!!

      Usuń
  4. Może kiedyś się skuszę :) Wesołego Alleluja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję! Wesołych Świąt Wielkanocnych!

      Usuń
  5. Lubię takie historie z sekretami, dawno nie czytałam żadnej sagi rodzinnej :) Wszystkiego dobrego na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już sama okładka mnie zachęca do tego, aby po powyższą książkę sięgnąć. Treść również brzmi bardzo ciekawie. Nie pozostaje mi nic innego, jak wpisać na listę i czekać na okazję. ;)
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest przepiękna :) Dziękuję i wzajemnie!

      Usuń
  7. Wyróżniłam Cię w blogowej zabawie ;)
    http://miqaisonfire.wordpress.com/2013/03/30/306-wyczekiwany-multi-maxi-stosik-15/

    Wesołych Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrych i spokojnych świąt. /tommy/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wesołych świąt. :)

    Lubię tego typu historie, nawet jeśli nie są odkrywcze. :)

    OdpowiedzUsuń