poniedziałek, 15 czerwca 2015

"Książka, której nie ma" Santiago Pajares

Najpierw zauroczyła mnie okładka - absolutnie przecudowna, jedna z najładniejszych jakie widziałam, jedna z najpiękniejszych jakie mam na swoich półkach. Na szczęście środek okazał się równie uroczy.


David Perralta to 35-letni pracownik wydawnictwa Khoan, znanego przede wszystkim z wydania jednej z najpopularniejszych sag fantasy pt. "Spirala". Autorem bestselerowej serii książek jest tajemniczy Thomas Maud, który nie pokazuje się publicznie, nie udziela wywiadów, i jak wieść gminna głosi jego prawdziwą tożsamość zna jedynie właściciel wydawnictwa. Od czterech lat zniecierpliwieni czytelnicy czekają na kolejną książkę Mauda. Problem w tym, że wydawca nie otrzymał od autora kolejnego tomu i jak wyznaje Davidowi: nikt tak na prawdę nie wie, kto jest autorem "Spirali". Sytuacja staje się nagląca, gdyż Khoan sprzedał już prawa do nieistniejącego dzieła. Przyszłość wydawnictwa i praca Davida wiszą na włosku, więc szef wysyła go z misją - ma odszukać Mauda i za wszelką cenę zdobyć kolejny tom bestsellerowej sagi. Enigmatyczne wskazówki prowadzą go do małej miejscowości w Pirenejach. W tym samym czasie w Madrycie egzemplarz "Spirali" miesza w życiu czwórki ludzi - świeżo rozwiedzionej sekretarki Elsy, jej siostrzenicy Marty, narkomana Frana i informatyka Raqueny.

Głównym bohaterem powieści Pajaresa jest David, zdolny redaktor marzący by odkryć kolejnego Hemingwaya. Misja, którą powierza mu szef zbiega się z problemami w życiu osobistym. Żona Davida, Silvia narzeka na ciągłe wyjazdy męża. By zapobiec katastrofie i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu David zabiera Slivię na wakacje do Bredagos - wioski w Pirenejach, gdzie ma nadzieję odszukać Thomasa Mauda. David wchodzi na niebezpieczną ścieżkę, okłamuje żonę i przyjaznych mieszkańców wioski. Tak rozpoczyna się jego przygoda, która na zawsze zmienia jego życie. David to postać sympatyczna, której od razu zaczyna się kibicować. Jego podróż jest pełna wzlotów i upadków, a wydarzenia komiczne przeplatają się z poważnymi. Choć David i jego poszukiwania to główny temat książki Pajares wprowadza też wątki poboczne, które w finale subtelnie się łączą.

"Książka, której nie ma" to ciepła opowieść o książkach, miłości i sile przyjaźni. Momentami trochę przewidywalna i przesłodzona, ale urocza i sympatyczna. Przeczytałam z przyjemnością i wciąż marzę o książce na miarę "Spirali".

Za książkę dziękuję wydawnictwu Pascal.



28 komentarzy:

  1. Jak to ostatnio bywa, w Hiszpanii malo kto o niej slyszal, wyobraz sobie. Ale juz ja mam zlokalizowana i na pewno przeczytam- okladka jest ta sama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce chyba też niewiele osób o niej słyszało, ale z Hiszpanią to mnie zdziwiłaś. Ciekawe na jakiej zasadzie wydawcy wybierają książki hiszpańskich autorów...

      Usuń
  2. Piękna okładka i widzę, że treść tak samo. Poszukam :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie - tym razem się zgodzę nawet co do okładki. Wydaje się idealnie współgrać z przedstawioną przez Ciebie treścią książki. Swoją drogą na taką lekką pozycje, to może nawet ja bym się skusił. Trzeba się w końcu czasem oderwać od tych kryminałów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem czy to jest książka w Twoim typie... szczególnie po tym jak zjechałeś Marian Keyes :P

      Usuń
  4. Okładka prześliczna i z tego co piszesz o treść, fantastycznie łączy się z nią idealnie. Kto wie może i skuszę się by przeczytać? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie ta książka zachwyciła. Jest przeurocza. A co "Spirali", masz rację. Byłoby super mieć w rękach książkę, która ma taką moc! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkąd przeczytałam książkę Pajaresa marzę o takiej "Spirali" :)

      Usuń
    2. Ja pod wpływem recenzji Ani marzę o tej książce, więc pomimo, że jest trochę przesłodzona, i tak przeczytam. A o "Spirali" nie słyszałam.

      Usuń
    3. Jest trochę przesłodzona, ale da się przeżyć ;) "Spirala" to książka w książce ;)

      Usuń
  6. No to pod wpływem Twojej recenzji zainteresuję się tą książką :)
    pozdrawiam
    tommyknocker

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłam :)

      Usuń
  7. Czuję, że to książka dla mnie :D Może kupię, jeśli znajdę ją gdzieś w super cenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na bonito.pl jest teraz wielka obniżka cen ;)

      Usuń
  8. Książka przykuła również moją uwagę, więc cieszę się, że warto ją przeczytać. Jestem ciekawa, kto też kryje się za bestsellerową powieścią i dlaczego nie przysłał bohaterowi kolejnej części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawa historia, ale nic nie powiem :)

      Usuń
  9. Lubię takie spokojne, melancholijne książki o przyjaźni :) a okładka tej naprawdę zachwyca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie książki, to i powieść Pajaresa powinna Ci się spodobać :)

      Usuń
  10. Zainteresowałaś mnie, lubię ciepłe opowieści, wybaczam nawet, że momentami jest za dużo słodyczy, jak będę mieć okazję to na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zainteresowałam :)

      Usuń
  11. Lubię książki autotematyczne - bez względu na ich słodycz;) Rozejrzę się za nią z pewnością!

    OdpowiedzUsuń
  12. Intrygujący tytuł. Chętnie go poznam. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "O książkach, miłości i sile przyjaźni" - to ciekawe i jak najbardziej kuszące :) Ale prawdę mówiąc wiem, że nie stanie się moim priorytetem :)

    OdpowiedzUsuń