czwartek, 30 marca 2017

"Susza" Jane Harper

Agent federalny Aaron Falk, po dwudziestu latach, wraca do rodzinnej Kierwarry na pogrzeb przyjaciela Luke'a i jego bliskich. Nie jest to łatwy powrót, gdyż młodociany Aaron był podejrzany o morderstwo szesnastoletniej Ellie, a alibi zapewnił mu właśnie Luke.
Rodzice Luke'a proszą Falka, by zbadał sprawę śmierci przyjaciela, który rzekomo zabił żonę, synka i popełnił samobójstwo. Swoje podejrzenia ma też lokalny policjant. Pomimo niechęci mieszkańców Falk zostaje w mieście, by odkryć, co naprawdę przydarzyło się rodzinie Luke'a.

Rodzinne miasto Falka nie wita go z otwartymi rękami. Ludzie wciąż pamiętają ucieczkę Aarona i jego ojca, a miejscowych podjudza ojciec i kuzyn zmarłej przed laty dziewczyny. Atmosfera w całym mieście jest napięta z powodu trwającej już dwa lata suszy i problemów finansowych, które ta spowodowała. Ludzie są podminowani i nerwowi, a zamiecione pod dywan sekrety zaczynają wyłazić na światło dzienne.


Australijska prowincja w czasie suszy nie jest przyjemnym miejscem. Plony są kiepskie, zwierzęta padają, a ludzie są co raz bardziej zdeterminowani i zdesperowani. Dlatego nikogo specjalnie nie dziwi przypadek kolejnego farmera, który postanawia zabić rodzinę i siebie. Wątpliwości mają nieliczni, a wśród nich agent federalny Falk, który podejrzewa, że śmierć przyjaciela ma związek ze sprawą sprzed dwudziestu lat. Aaron jednoczy siły z młodym miejscowym policjantem, by odkryć kto stoi za śmiercią Luke'a i co naprawdę stało się z Ellie.

"Susza" to udany debiut. Książka trzyma w napięciu praktycznie do samego końca, a kartki przekręcają się same. Przeczytana w jeden wieczór. Polecam :)

24 komentarze:

  1. Lubię, gdy kartki same się przekręcają:) Książkę mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi również bardzo przypadła do gustu :) Właściwie to nie spodziewałam się, że aż tak mi się spodoba. Ciekawy klimat, bohaterowie, dawka napięcia - to rzeczywiście udany debiut :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi nieźle, jest zagadka do rozwiązania i sekrety do odkrycia, fabuła z odpowiednią dozą napięcia - tylko brać i czytać. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tytuł na oku. Fascynuje mnie miejsce akcji, a i sama intryga zapowiada się niebanalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha! Cieszę się bardzo. :) Mnie też się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej powieści, ale czuję się zaintrygowana. Na pewno zapiszę do listy chciejek ;)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej powieści, ale czuję się zaintrygowana. Na pewno zapiszę do listy chciejek ;)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziwie się, że dopiero teraz tu trafiłam! :D Świetny blog, na pewno będę tu zaglądać częściej! :)
    Aleksandra z bloga Pyszne Buki

    OdpowiedzUsuń
  9. Już od jakiegoś czasu czaję się na tę książkę. Trzeba będzie zakupić elektroniczną wersję na czytnik. :)

    Pozdrawiam
    www.e-czytanie.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pozytywny odbiór miałam tej książki, podobał mi się intrygujący jej klimat. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  11. Ejże, gdzie zniknęłaś?

    OdpowiedzUsuń
  12. jest u siebie. światło się pali w pokoju ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cenię sobie udane debiuty, zapisuję książkę na swoją listę :)

    OdpowiedzUsuń