niedziela, 10 kwietnia 2016

"Przewieszenie" Remigiusz Mróz

Remigiusz Mróz to jedno z najgorętszych nazwisk polskiej literatury kryminalnej. Jedni wychwalają go pod niebiosa, inni omijają szerokim łukiem, w obawie, że jego proza nie spełni wygórowanych oczekiwań. A ja? Przyznaję, że poprzednią książkę czytało mi się dobrze, choć wszystkie historie typu "zabili go go i uciekł" niespecjalnie mi pasują.


Wiktor Forst po powrocie z Ukrainy myślał, że najgorsze ma za sobą. Niestety za naszą wschodnią granicą policjantowi udało się jedynie uciąć głowę Hydrze. Gdy w Tatrach jeden po drugim giną turyści Forst wie, że morderca, przez prasę nazwany Bestią z Giewontu, powrócił.  Wraz z inspektorem Osicą chcą dopaść mężczyznę, który stoi za tymi "wypadkami". Nie będzie to jednak łatwe, bo prokuratura zamiast łapać prawdziwego mordercę, woli za wszystko obarczyć porywczego policjanta. Tak rozpoczyna się wyścig na śmierć i życie.

Wiktor Forst to najbardziej pechowy policjant o jakim kiedykolwiek czytałam. Tym co go spotkało można by spokojnie obdarzyć co najmniej kilku bohaterów powieści kryminalnych. Jednak, jak Feniks z popiołów, Forst powstaje, widać, że jego metoda gaszenia pożarów się sprawdza.

"Przewieszenie" podobało mi się bardziej niż "Ekspozycja". Akcja trochę zwolniła, ale było nie mniej dramatycznie niż w pierwszym tomie. Nadal nie było czasu na poznanie bohaterów, ale to nie jest tego typu książka i z tym się pogodziłam. Mogłabym się czepiać i wyzłośliwiać , ale tak naprawdę "Przewieszenie" jako książka rozrywkowa sprawdza się bardzo dobrze. 

Zakończenie powieści sprawiło, że czekam na "Trawers", choć znając zamiłowanie autora do cliffhangerów można było przewidzieć taki zwrot akcji.

25 komentarzy:

  1. Jak na razie za mną jedna z książek Mroza, która podobała mi się , ale nie było żadnych fanfarów. Na ten cykl kiedyś się skuszę, ale jeszcze trochę to potrwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie ten tom jest lepszy, bo trochę spokojniejszy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem ciekawa tej części. Pierwszą przeczytałam za jednym podejściem, chociaż miałam kilka zastrzeżeń. Czyta się bardzo dobrze pomimo nawału niewiarygodnych przygód:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W drugiej części jest trochę mniej niewiarygodnych przygód, ale dalej czyta się nieźle :)

      Usuń
  4. "Przewieszenie" jest lepsze od "Ekspozycji". Ja Mroza słucham. Krzysztof Gosztyła fenomenalnie czyta kryminały. Tak jak pisałaś u Mroza nie mam fanfar, ale niezobowiązująco płynie w uszach podczas biegania, prac domowych i ogrodowych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie nie słucham audiobooków, ale może kiedyś spróbuję jeśli lektorem będzie Krzysztof Gosztył :)

      Usuń
  5. Mam wrażenie, że wszyscy czytają Mroza tylko nie ja. Co zabawniejsze mam na czytniku jego dwie serie i nawet nie wiem od której zacząć. Trochę boję się tych książek, chociaż historie w stylu zabili go i uciekł nie zawsze mi przeszkadzają, to jednak obawiam się rozczarowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam takie wrażenie, więc postanowiłam przeczytać ;) Dawaj, przeczytaj jestem ogromnie ciekawa jak będzie Ci się podobał styl Mroza :)

      Usuń
  6. Mi z kolei książka się nie podobała. Strasznie się męczyłam, czytając Przewieszenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabiłaś mi ćwieka, bo skoro Przewieszenie, które Ci się nie podobało, jest lepsze niż Ekspozycja, to jak to przetrwałaś?

      Usuń
    2. Mi jednak "Przewiesznie" podobało się bardziej ;)

      Usuń
  7. Ja też czekam na kolejny tom. Na szczęście czekać nie trzeba będzie długo, bo premiera w maju.

    A Forsta mi żal. Za bardzo oberwał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa tej ostatniej części.

      Faktycznie za bardzo oberwał i jakoś nie sądzę żeby autor planował dla niego jakieś dobre zakończenie.

      Usuń
    2. A ja liczę na to, że jednak tak. No, ale wszystko może się zdarzyć.

      Usuń
    3. Ja też na to po cichu liczę :)

      Usuń
  8. Czytałam już dużo dobrego o prozie tego pana. Rzadko czytam kryminały, ale przyznam, że tu się zastanawiałam, czy czegoś nie wypożyczyć. A Ty nie piszesz w superlatywach, to już sama nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej przekonać się samemu, kto wie może u Ciebie zaskoczy ;)

      Usuń
  9. Jestem u Ciebie pierwszy raz i... trafiam na post o Mrozie :D ja właściwie swoją przygodę z Mrozem zaczęłam od Kasacji, więc Przewieszenie jest mi całkiem obce, ale znając siebie jako że spodobał mi się styl Mroza to pewnie to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ja na razie Kasację sobie odpuszczę, bo chcę skończyć cykl z Forstem :)

      Usuń
  10. Mam do zaoferowania program sprawdzający www.antyplagiat.net
    Jest to program przeznaczony na komputery z systemem Windows
    który umożliwia dokładne sprawdzanie różnego rodzaju tekstów czy nie zostały wykorzystane na innych stronach internetowych.

    Programem można sprawdzać dowolną ilość tekstów zarówno mogą to być artykuły, prace dyplomowe.


    Zapraszam do obejrzenia filmiku instruktażowego

    http://www.youtube.com/watch?v=TWxQZrZMU2U

    Sam skorzystałem i polecam w 100%!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzieś mi się przewinęła przed oczami informacja, że Mróz jest ostatnio na topie. Cóż, moja długa nieobecność sprawiła, że jestem wybitnie niezorientowana. Pozostaje mi tylko nadrobić zaległości, przeczytać coś tego autora i zobaczyć, o co w ogóle chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest i to nawet bardzo :) Spróbuj i przekonaj się sama :)

      Usuń
  12. Chyba jako jedna z nielicznych nie czytałam jeszcze książek Mroza, muszę nadrobić braki :)

    OdpowiedzUsuń