sobota, 30 września 2017

Najciekawsze zapowiedzi tej jesieni

Nastał właśnie najpiękniejszy okres dla każdego książkoholika - jesień. Czas kiedy, bez wyrzutów sumienia, możemy zasiąść z dobrą książką i kubkiem gorącej herbaty lub kawy. Jesień to też pora roku, w której wydawnictwa wypuszczają swe najciekawsze propozycje. Oto kilka z nich. 

Kryminały


Pod koniec września ukazała się najnowsza książka, świetnego francuskiego pisarza, Pierra Lemaitra "Trzy dni i jedno życie". Ciekawie zapowiadają się też thrillery psychologiczne "Stracona" Amy Gentry i "Czasami kłamię" Alice Feeney. Na początku października premierę będzie miał "Ostatni intruz" Tany French. W październiku będzie miała premierę również kolejna część przygód Flawii Da Luce, czyli "Jak kominiarzy śmierć w proch zamieni" Alana Bradleya. Na początku listopada wydawnictwa uraczą nas czwartą częścią cyklu o Martinie Servazie "Nocą"Bernarda Miniera, dziesiątym tomem serii o Fjallbace Camilii Lackberg "Czarownica" i kolejną książką Jorna Liera Horsta "Gdy morze cichnie".
Literatura piękna


11 października ukaże się długo wyczekiwana książka Carlosa Ruiza Zafona  "Labirynt duchów". Dzień później premierę będzie miała "Księga nocnych kobiet" Marlona Jamesa, zwycięzcy nagrody Bookera. Również w październiku będziemy mieć okazję przeczytać, nominowaną do Bokkera powieścią Madeleine Thein "Nie mówcie, że nie mamy niczego" oraz nową powieść autorki "Wielkich kłamstewek" Liane Moriarty "Moja wina, twoja wina". W listopadzie ukaże się najnowsza książka Edwarda Rutherfurda "Rosja" i "Dziedzictwo Karny" Herbjorg Wassmo.
Varia


Na waszych półkach mogą znaleźć się już "Kobiety mafii" Diane Ducret i "Mądrość i cuda świata roślin" Jane Goodall i Gail Hudson. W październiku będziemy mogli przeczytać książkę jednego z najwybitniejszych profilerów FBI, Johna Douglasa "Mindhunter". W listopadzie kolejna książka z cyklu Prawdziwe Historie - "Damy Polskiego Imperium" Kamila Janickiego.
Co wpadło Wam w oko?

31 komentarzy:

  1. Przedpremierowa "Stracona" czeka już na półce, ale mam jeszcze ochotę przynajmniej na "Moja wina, twoja wina". :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah! Jak ja się cieszę z kolejnej części Servaza! I z nowej French!

    BookeaterReality

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowy Servaz, jak się okazało, dopiero w styczniu :(

      Usuń
  3. Jesienna pora oznacza dużo interesujących książek. Najbardziej czekam na Miniera, French, no i najnowszy tom przygód Flavii.
    pozdrawiam
    tommy z samotni

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko Zafon mnie interesuje, ale przede mną jeszcze trzeci tom :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak się pewnie domyślasz, w moim przypadku wyliczanie tytułów, które wpadły mi w oko nie ma większego sensu. Zachłannie zgarnęłabym większość. :P
    A póki co, czytam "Labirynt duchów". :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja od lutego czekałam, kiedy będzie polska premiera "Nocy". Super wiadomość! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele z tych pozycji jest na mojej liście :)
    Pozdrawiam
    http://ksiegozbiorczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czekam na Lackberg :D ale jest tyle wspaniałości, że pewnie nie przeczytam wszystkich książek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Trzy dni i jedno życie" mam już na półce, ale nie wiem czy najpierw nie przeczytam jednak "Koronkowej roboty" tego autora. "Czarownicę" planuję, ale dopiero jak zapoznam się z poprzednimi tomami serii - teraz czeka na mnie "Syrenka". "Czasami kłamię" wpisałam bodajże wczoraj na listę, bo to podobno świetna powieść. "Gdy morze cichnie" też w planach jest, ale najpierw na pewno "Felicia zginęła". I z pewnością pochłonę "Labirynt duchów", bo uwielbiam Zafóna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej przeczytaj najpierw "Koronkową robotę". Ja już mam Zafona - co za cegła! :)

      Usuń
    2. Podejrzewam, że i tak będzie mi mało, bo będę miała świadomość, że to pożegnanie z Cmentarzem Zapomnianych Książek :)

      Usuń
  10. Z literatury pięknej to bym chciała wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba coś jest ze mną nie tak, bo wśród tylu tytułów nie spodobało mi się zupełnie nic.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie jestem fanka tego typu książek kaateee-riinka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. "Czarownica" najlepsza część z całej serii, a "Czasami kłamię" wywołała u mnie mieszane uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na dobrą sprawę, wzięłabym wszystkie, ale najchętniej biografie. Pozdrawiam i powrotu życzę, choć sama zastoje miewam przeogromne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja wina, Twoja wina, bardzo chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. "Czasami kłamię" czytało mi się zdecydowanie najlepiej. Polecam na wieczorne sesje przy książce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciężkie jest życie czytelnika, który ciągle trafia na nowości do przeczytania (albo nie-nowości, ale i tak do przeczytania :D :D ) zapraszam na bloga www.czytelnika.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam chyba wszystkie książki z tego zestawienia

    OdpowiedzUsuń
  19. You’re so interesting! I don’t believe I’ve truly read something like this before. So great to find someone with genuine thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with some originality!

    CBSE Schools In Chittoor
    CBSE Schools In Cuddapah
    CBSE Schools In East Godavari
    CBSE Schools In Guntur
    CBSE Schools In Kakinada
    CBSE Schools In Krishna
    CBSE Schools In Kurnool
    CBSE Schools In Nellore
    CBSE Schools In Prakasam
    CBSE Schools In Rajahmundry

    OdpowiedzUsuń