środa, 1 maja 2013

Podsumowanie kwietnia i nadrabiane zaległości

Długi weekend przed nami! Ja zamierzam spędzić te kilka dni na nadrabianiu zaległości we wszystkim - czeka mnie czytanie książek, oglądanie filmów i seriali, spotkania ze znajomymi i rodziną. Ale zanim to trzeba jeszcze podsumować kwiecień i nadrobić zaległości :)


Przeczytane książki: 9

Wyzwanie Trójka e-pik:3
Wyzwanie z literą w tle:1
Wyzwanie z półki: 1
Wyzwanie Listopadowe: 0
Wyzwanie Czytam fantastykę: 3
Wyzwanie Czytamy kryminały:0

Najlepszą książką tego miesiąca został bez wątpienia "Atlas chmur", a najgorszą "Piękne istoty".


Elizabeth Camden "Sekrety róż"
Massachusetts, rok 1879. W czasie letniego wypoczynku piękna Libby Sawyer dowiaduje się, że do willi należącej od dziesięcioleci do jej rodziny wprowadził się rumuński imigrant, Michael, wraz z dwoma synami i przyrodnią siostrą. Na domiar złego Michael twierdzi, że rodzinny dom Libby dostał w spadku, i przedstawia odpowiednie dokumenty.

Wkrótce Libby odkryje, że zapach rosnących wokół jej domu róż odsłania niejeden sekret. Najbardziej niesamowite tajemnice dotyczą jednak Michaela...

Libby będzie musiała walczyć. Najpierw o dom, a później z własnym sercem, które coraz mocniej wyrywa się w stronę tajemniczego przybysza.


"Sekrety róż" okazały się dokładnie tym czego się spodziewałam - sympatycznym czytadłem - historycznym romansem z tajemnicą. Elizabeth Camden wpadła na ciekawy pomysł, wątek domu, do którego wprowadzają się tajemniczy Rumuni spodobał mi się i do końca nie byłam pewna jak autorka zamierza rozwiązać ten konflikt. "Sekrety róż" nie są wolne od pewnych klisz typowych dla romansów, ale pewne szczegóły sprawiły, że spojrzałam na to z przymrużeniem oka. W swojej kategorii książka zasługuje na ocenę 7/10.

Alan Bradley "Tych cieni oczy znieść nie mogą"
 
Zbliżają się święta, a wybitna jedenastoletnia detektyw Flawia de Luce spędza jak zwykle czas w laboratorium chemicznym, przygotowując pułapkę na… Świętego Mikołaja. Świąteczną atmosferę w Buckshaw przerywa przyjazd ekipy filmowej. W rezydencji de Luce’ów powstanie film z gwiazdą światowego kina, Phyllis Wyvern, w roli głównej. Tuż przed Wigilią rozpoczyna się śnieżyca, a w Buckshaw zbiera się niemal cała wioska Bishop’s Lacey, by obejrzeć benefis gwiazdy. Wspaniały Szekspirowski wieczór w foyer wiekowej posiadłości kończy się po północy odkryciem trupa. Morderstwa dokonano za pomocą taśmy filmowej…

"Tych cieni oczy znieść nie mogą" to czwarta z serii książka o Flawii, a kto zna Flawię wie czego się spodziewać - trupa i...dużej dawki dobrego humoru. Tym razem zagadka nie była zbyt ciekawa, ale tę serię czytam zupełnie z innych powodów, dla takich m.in frgmentów:

Wystawianie kotła z wodą podczas porodu jest - o czym wiedziałam filmów i niezliczonych słuchowisk radiowych - nieodzownym rytuałem, czymś w rodzaju jedenastego przykazania, choć do czego potrzeba wrzątku podczas porodu, umykało memu pojmowaniu. Rodzącej nie polewa się wrzątkiem, bo przecież mogłaby się poparzyć, a nikt mi nie wmówi, że nowo narodzone dziecko zanurza się w wodzie o temperaturze 212 stopni Farenheita, chyba że czegoś nie wiem albo że w ten sposób uzyskuje się homarowe zabarwienie noworodka, które widziałam raz na kolorowej kronice filmowej.*

:)

Jeśli jeszcze nie znacie Flawii to nadróbcie, bo to bardzo sympatyczna (i wścibska) jedenastolatka! 

7.5/10

*str. 172

Obejrzane filmy: 4

Najlepszym filmem tego miesiąca zdecydowanie był Imagine. O którym mogliście poczytać tu


W telegraficznym skrócie o reszcie:

Pozostałe filmy okazały się rozczarowaniami i raczej ich nie polecam. Pozytywnie wyróżnia się tylko Romantyczna historia wibratora, która jest przyjemną komedyjką. Gangster Squad mimo świetnej obsady nie był rasowym filmem gangsterskim jakiego oczekiwałam, lepiej obejrzeć ponownie "Ojca chrzestnego". Mama zostaje najgorszym filmem kwietnia, bo nie ma nic gorszego niż przewidywany i niestraszny horror.

Miało być jeszcze o serialach, ale ta notka byłaby zdecydowanie za długa, więc o tym innym razem :)

 

34 komentarze:

  1. 9 książek to bardzo dobry wynik :-) Gratuluję i życzę jeszcze lepszej statystki w maju :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w maju będzie lepiej :) Dzięki i wzajemnie!

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. To czekam na notkę o serialach:) Atlas chmur zasługuje w pełni na pozycję miesiąca:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wyniku. Widzę kilka interesujących lektur, po które chętnie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje wyniku!
    Flawii jeszcze nie znam, ale mieszka juz u mnie na polce, wiec chetnie wkrotce sie z nia zapoznam:)

    Widze, ze zachwycil Cie "Atlas chmur", mnie kompletnie nie podszedl ku mojemu zaskoczeniu, bo nastawialam sie na wiele. Pewnie za jakis czas sprobuje do niego wrocic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To mało w porównaniu z Twoim podsumowaniem :)

      Nie wszystkie rozdziały podobały mi się tak samo, ale coś cudownego jest w tej książce, spróbuj jeszcze raz kiedyś.

      Usuń
  5. Wynik bardzo dobry. Mnie zaległości już dawno temu zasypały i dałem sobie trochę luzu, nie staram się tego nadrabiać, bo to niewykonalne :-P
    Wszystkie filmy mam zamiar zobaczyć! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba najlepszy sposób :)
      A jednak?! Słabe są :P Oprócz Imagine :)

      Usuń
  6. Bardzo się cieszę z docenienia 'Imagine', mam wielką ochotę zapoznać się z tym filmem.

    No i gratuluję osiągów - 9 to bardzo dobry wynik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Mam ochotę kupić kiedy wyjdzie na dvd i oglądać w ponure dni :)

      Dziękuję!

      Usuń
  7. Piękne wyniki:) Muszę wreszcie tego Edwradsona przeczytać no i poznać cokolwiek Asy, bo ciągle mi z nią nie po drodze:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś mi nie po drodze z Edwardssonem ostatnio - im dalej tym mniej mi się podoba. Mi Asa bardzo pasuje, ale wiem, że nie każdemu jej styl odpowiada, ciekawa jestem czy Ci się spodoba.

      Usuń
  8. Notka stanowczo nie jest za długa ;) Przeczytałbym jeszcze o tych serialach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale byłaby bo o serialach mam zamiar się rozpisać :)

      Usuń
  9. Piękne podsumowanie :) Życzę kolejnego udanego miesiąca :)
    U mnie maj będzie dużym wyzwaniem: kończę remont, potem komunia syna- będzie gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie :) Dużo się będzie u Ciebie działo, u mnie maj też dość zajęty :)

      Pozdrawiam sedecznie

      Usuń
  10. Widzę pozycje z moich klimatów. Rozgoszczę się tu u ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładne wyniki. :) U mnie akurat w tym miesiącu proporcje odwrotne, 4 książki i 8 filmów. Ale w majówkę może trochę nadgonię czytanie. Szkoda, że "Gangster Squad" Cię rozczarował, też mam w planach. Może również skuszę się na "Histerię", skoro wypada sympatycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym wypośrodkować te wyniki, ale oglądam sporo seriali, więc zostaje mało czasu na filmy. Podobnie jak Ty mam zamiar w majówkę nadrabiać :)

      Usuń
  12. Pamiętasz jak pytałam Cię czy posiadasz "Piękne istoty"? Udało mi się je zdobyć :) Wgrałam je już na czytnik i niedługo pewnie zacznę czytać.
    Z filmów chciałabym zobaczyć "Imagine", a z książek poznać Flawię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam :) Ciekawa jestem czy Tobie spodoba się bardziej. Imagine serdecznie polecam!

      Usuń
  13. Świetny wynik. "Romantyczną historię wibratora" oglądałam, niezłe rzeczywiście ;) Bardzo sympatyczny filmik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Dokładnie sympatyczny jest bardzo :)

      Usuń
  14. Bardzo dobry wynik! Gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie, że "Atlas chmur" został przez Ciebie tak bardzo doceniony. Zasługiwał na to :)

    OdpowiedzUsuń

  16. Bardzo dobry wynik:) Gratuluję, życząc kolejnych przyjemnych chwil spędzonych z książką w ręku:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widzę, że mamy taki sam wynik książkowy:) Bardzo ładnie:) Również czekam na serialową notkę!:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Słowo się rzekło więc chyba nie mam wyjścia i coś z siebie wypocę w weekend ;)

      Usuń